Volg ons
voor de laatste updates

 

Hot air baloon with cloudcompagnon logo

CloudCompagnon versie 2.1.4 succesvol LIVE

Afgelopen weekend is de nieuwste versie van CloudCompagnon (2.1.4) succesvol LIVE gezet. Met deze nieuwste versie hebben we voor onze MKB en Non-profit klanten weer zeer mooie en bruikbare features toegevoegd aan ons platform voor documentmanagement en CRM. Zaterdagmiddag om 13.00 zijn we gestart met de upgrade. Omdat we met deze versie van CloudCompagnon ook een volledige vernieuwde basis van ons platform neerzetten was het een lange upgrade.  Even een korte kijk in de keuken van de planning:

13:00 Maken van backups huidige platform
14:30 Updates van database uitrollen
15:30 Updates van scripts uitrollen
16:00 Elastic Search engine uitrollen
16:30 2-factor autenticatie uitrollen
17:30 e-signing uitrollen
17:40 CloudCompagnon en CloudCompagnon Mobile interface updaten
18:00 Configuraties nalopen en productie checks doen.
19:00 Proosten!

Nieuwe features

Met de release van de nieuwe versie van ons documentmanagement systeem met CRM functionaliteiten, introduceren we 3 belangrijke nieuwe functies.

1. Inloggen met 2-factor authenticatie

Bij het inloggen is er nu een extra verificatie met een code. Deze krijg je per e-mail of je kunt de google authenticator app gebruiken via je mobile telefoon.  Met deze extra beveiligingslaag zorgen we er voor dat je account niet gemakkelijk gehackt kan worden door bots.

2. Full tekst search 

Je bent al van ons gewend dat je altijd vind wat je zoekt. Of het nu gaat om relaties, documenten of dossiers. Hiermee onderscheiden we ons immers van een standaard mappenstructuur op je PC of netwerk. We hebben het echter nog gemakkelijker voor je gemaakt. Je kunt nu ook google-achtig zoeken vanaf het dashboard. We zoeken nu zelfs in de tekst van documenten en bestanden.

3. Digitaal ondertekenen (Optionele module E-signing)

Vanaf nu kun je een formulier, overeenkomst, contract of ander document dat je opslaat in CloudCompagnon, ter ondertekening aanbieden aan één of meer relaties van jou die in CloudCompagnon staan. Je kunt zelfs externe ondertekenaars toevoegen (e-mail adressen buiten de relaties in CloudCompagnon). Zij krijgen een e-mail waarin gevraagd wordt om het document te ondertekenen. Dit doen ze op hun touch device. Het ondertekende document is rechtsgeldig met een certificaat. 

Improvements

Naast deze grote nieuwe functionaliteiten, zijn er ook diverse kleinere verbeteringen doorgevoerd zoals onder andere: 

  • Lijst van relaties (e-mailadressen) bij delen van een document
    Wanneer je een document deelt via “Bericht” of via “Delen” wordt bij het klikken in het “AAN” veld nu een lijst getoond met e-mail adressen van de CloudCompagnon relaties. Zodra je begint te typen wordt deze lijst gefilterd. Daarnaast is het mogelijk om een e-mail adres in te geven die nog niet als relatie in CloudCompagnon bekend is.

  • Nieuwe relatie aanmaken vanuit documentregistratie
    Als tijdens het registreren van een document of bestand blijkt dat de relatie nog niet bestaat kun je die nu gelijk vanuit daar aanmaken.

  • Omschrijving veld voor taken
    We hebben taken uitgebreid met een Omschrijving veld. Hier in kun je in 250 tekens de titel verder toelichten en omschrijven wat er moet gebeuren. Je kunt zelfs met bullets werken om je taak nog duidelijker te maken.

  • Een taak “privé” maken
    Je kunt nu een taak ook afschermen voor de andere gebruikers binnen je team. Als je de taak op Privé zet zie je deze alleen zelf.

  • Schaling issue Windows 10
    Wanneer ‘scaling’ van lettertypen en iconen in windows 10 werd gebruikt in combinatie met 2 beeldschermen of grote beeldschermen, waren de bars in het dashboard en sommige knoppen soms niet klikbaar. Dit is opgelost.

  • Basis voor nieuwe DocRender viewer
    Er is een belangrijke basis laag upgrade meegenomen voor de nieuwe DocRender viewer, die geplanned staat voor de komende release. Deze nieuwe viewer maakt het mogelijk om bijna alle bestanden vanuit cloudcompagnon te viewen. Zelfs bladeren door zipfiles en bekijken van UBL-factuur berichten.

  • Verbetering van Office Ribbon
    Met de upgrade van het basis platform is ook de Office Plugin Ribbon verbeterd en klaar voor nieuwe mogelijkheden in de toekomst.

Nieuwe video instructies

We hebben niet alleen veel zorg gestoken in de nieuwe functies in CloudCompagnon zelf. Ook hebben we 3 nieuwe video instructies gemaakt die je duidelijk laten zien hoe de nieuwe functies werken. Compleet in de nieuwe huisstijl. Je vind ze op het nieuwe Youtube kanaal van CloudCompagnon: https://www.youtube.com/channel/UCicGrAEt5dN-mcC8A5dop0w

De oudere video instructies zullen t.z.t ook worden geupdate naar deze nieuwe huisstijl en worden dan ook toegevoegd. Het is dus handig om je even te abonneren op het kanaal.

Vragen?

Heb je vragen over de nieuwe versie van CloudCompagnon, of heb je even hulp nodig bij de nieuwe functionaliteiten? Neem even contact met ons op.

 

Pin It

Branches

  • Eventmanagement
  • Financiële diensverlening
  • Coaching & Mediation
  • Industrie
  • Horeca & Facility

Meer weten?

Over ons

Documentbeheer dat voor je werkt. Wij geloven in een applicatie op maat voor een betaalbaar bedrag. Toegankelijk en voor alle documenten die je nodig hebt. CloudCompagnon is het document management systeem dat vanuit deze overtuiging is geboren.

Documentbeheer dat voor je werkt.