Volg ons
voor de laatste updates

 

Horeca boekhouding: grip op vergunningen, abonnementen en inspecties

cloudcompagnon-horeca-boekhouding
(Leestijd: 2 - 3 minuten)

Het beheren van contracten, vergunningen, keuringen en inspecties is iets waar de meeste horeca eigenaren niet om staan te springen. Maar als dit deel van de horeca boekhouding goed geregeld is kun je veel tijd en ellende besparen zodat je je kunt focussen op de andere belangrijke zaken. 

Natuurlijk begrijpen wij ook dat het lastige tijden zijn voor horeca ondernemers, maar tegelijk is dit ook een uitgelezen kans om te kijken naar verbeteringen in je organisatie, zodat alles vlekkeloos verloopt zodra je restaurant, café of hotel weer open mag.

Horeca boekhouding voor vergunningen, abonnementen en inspecties

Als horeca ondernemer heb je tal van vergunningen nodig. Denk aan een drankvergunning, exploitatievergunning en een terrasvergunning. Voor de startende horeca onderneming vind je hier een handige checklist. Ook heeft een onderneming allerlei abonnementen, zoals voor voetbalzenders, telefoon, internet, energie en water. Allemaal met een andere einddatum en termijn. Daarnaast heb je te maken met periodieke inspecties voor brandveiligheid, hygiëne en installaties zoals liften en roltrappen. Allemaal horeca boekhoud zaken die goed op orde moeten zijn.

CloudCompagnon heeft een ingebouwd contractbeheer systeem om dit goed te regelen. Bij het afsluiten van een contract of abonnement of de aanvraag van een vergunning sla je het document op in CloudCompagnon. Vervolgens kun je makkelijk extra informatie bij het document hangen, denk aan de begindatum, einddatum, opzegtermijn en contractnummer. Nu staan alle documenten op 1 plek, in plaats van in de bijlage van een e-mail of op de website van de aanbieder. Bovendien zijn ze makkelijk terug te vinden omdat je niet alleen kan zoeken op de naam, maar ook op andere eigenschappen. 

Als een abonnement, contract of vergunning bijna afloopt krijg je automatisch een notificatie in je e-mail. Je hebt dan genoeg tijd om eens rustig te kijken of het verlengd moet worden of om te onderzoeken of er misschien wel een goedkoper alternatief te vinden is. Daarnaast weet je dat je je niet druk hoeft te maken dat je iets over het hoofd ziet. Actief contractmanagement bespaart je daarom geld en tijd.

 

Download de whitepaper

'Contractbeheer in een DMS
Wat zijn de voordelen'

DOWNLOAD

 

 

 

Cloudcompagnon voor meerdere horeca vestigingen

Als je meerdere horeca vestigingen bezit profiteer je nog meer van het document management systeem van CloudCompagnon. De boekhouding wordt namelijk een stukje ingewikkelder. Je kan meerdere autorisatie profielen aanmaken zodat de vloermanagers in een centraal systeem hun documenten kunnen opslaan, maar alleen toegang hebben tot hun eigen bestanden en andere relevante documenten. Als hoofd-manager heb je toegang tot alle informatie, zodat je zaken zoals overkoepelende contracten centraal kan regelen in plaats van per vestiging.

 

Naast contractbeheer helpt CloudCompagnon ook met document management, CRM en versiebeheer. Download de brochure of vraag een gratis online demo aan voor meer informatie.

Ook interessant voor jou

zondag, 11 oktober 2020 17:56

Je draait al een tijdje redelijk goed met je familiebedrijf of organisatie. En je bent gegroeid naar een grootte die tussen de 5 en 20 medewerkers zit, waardoor de persoonlijke touch naar je klanten...

woensdag, 23 september 2020 14:34

Nu we door COVID19 allemaal deel hebben genomen aan het grootste experiment voor thuiswerken ooit, drijven ook de pijntjes en frustraties rondom het samenwerken met documenten en bestanden langzaam...

woensdag, 19 juni 2019 14:17

De ‘paperless’ office is voor steeds meer mensen realiteit. Veel bedrijven vinden het echter nog best ingewikkeld om een papieren archief naar een digitaal archief te transformeren. En logisch, want...

 

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE

Branches

Zorg en welzijn
Non-profit
Eventmanagement
Zakelijke dienstverlening
ICT
Onderwijs
Kunst en Cultuur
Bank en verzekering
Horeca en entertainment

Vestiging

Volendam Business Center
Bellstraat 5 (Boven)
1131JV Volendam

IBAN: NL77ABNA0484932535
BTW nummer: NL854888585B01
kvk nummer:
 62615726

Let's connect!

Over ons

Documentbeheer dat voor je werkt. Wij geloven in een applicatie op maat voor een betaalbaar bedrag. Toegankelijk en voor alle documenten die je nodig hebt. CloudCompagnon is het document management systeem dat vanuit deze overtuiging is geboren.

© CloudCompagnon B.V.