Skip to main content
Eenvoudige relatiebeheersoftware

Eenvoudige relatiebeheersoftware: een must-have voor kleinere bedrijven

Eenvoudige relatiebeheersoftware is een must voor ieder bedrijf. Er is namelijk geen bedrijf dat niet aan relatiebeheer doet. Zonder relatiebeheer geen relaties, tenslotte. Relatiebeheer kun je op uiteenlopende manieren doen. Van alleen de basis van contactgegevens en facturen beheren, tot continu werken aan een langetermijnrelatie met je klant. En alles daar tussenin. Maar de tijd dat we relatiebeheer volledig offline deden met een aparte ordner voor iedere klant en leverancier; die ligt achter ons. Met slimme relatiebeheersoftware maak je het werk voor jezelf én je klanten een stuk eenvoudiger én ben je altijd up to date als het over je relaties gaat! 

Wat is eenvoudige relatiebeheersoftware?

Relatiebeheersoftware wordt vaak ook wel een CRM-systeem genoemd: een customer resource management systeem. In de basis beheer je hier alle gegevens over je klanten en andere relaties. Afhankelijk van het systeem kun je hier allerlei informatie aan toevoegen. Veel CRM-systemen zijn heel uitgebreid, maar daardoor ook ingewikkeld én duur. Met eenvoudige relatiebeheersoftware heb je precies de functionaliteit die jij nodig hebt om je klantdata te managen en daar je voordeel mee te doen voor je bedrijf, maar geen overbodige aanvullingen die je tóch niet nodig hebt. 

CloudCompagnon als relatiebeheersoftware

CloudCompagnon is een document management systeem, maar door de opbouw van het systeem kun je het perfect gebruiken als eenvoudige relatiebeheersoftware. Zo kun je alle contactgegevens beheren, maar er tegelijk alle relevante documenten, acties en collega’s aan koppelen, onder andere door gebruik te maken van meta data. Zo werk je heel efficiënt en heb je altijd alles wat met je klant te maken heeft bij de hand. Daar profiteert iedereen van. CloudCompagnon is een heel intuïtief systeem dat voor zich spreekt. Dat betekent dat je niet uren bezig bent om te begrijpen hoe het systeem nou werkt, maar dat je direct aan de slag kunt met je collega’s en voor je klanten.  

Eenvoudige relatiebeheersoftware helpt verkoopkansen te benutten

Verkoopkansen liggen vaak voor het oprapen, als je ze maar ziet. De enige manier om ze te zien is door overzicht te hebben. Weet jij hoe lang je klant al op zijn locatie gevestigd is en dat het wellicht tijd is voor vernieuwing? Zie jij wanneer je klant voor het laatst in jouw webshop heeft besteld en verwacht je dat zijn voorraad nu op is? Heeft je collega in een gespreksnotitie iets geschreven over de behoeften van je klant? Dan kun je daar adequaat op reageren. Zo kun jij je klant bellen of mailen met een goed aanbod, nét wanneer hij daarop zit te wachten. Maar ook los van verkoopkansen is eenvoudige relatiebeheersoftware heel waardevol. Je kunt er zo voor zorgen dat je met vaste regelmaat contact hebt met je klant of ervoor zorgen dat je collega dit contact onderhoudt. Zo ben je steeds top of mind bij je klant. 

Wil jij CloudCompagnon proberen als eenvoudige relatiebeheersoftware? Plan vandaag nog een demo in, zo weet je meteen wat je aan ons hebt! 

 

28 mei 2023
Desiree Machtel-Groen
Desiree Machtel-Groen
Captain Content
28 mei 2023
# Topics
Gerelateerde artikelen

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE