Skip to main content

Heb ik als kleine of middelgrote organisatie een heel CRM nodig?

Je draait al een tijdje redelijk goed met je familiebedrijf of organisatie. En je bent gegroeid naar een grootte die tussen de 5 en 20 medewerkers zit, waardoor de persoonlijke touch naar je klanten en leveranciers nog bijna vanzelf gaat.

Felicitaties zijn op zijn plaats, want gezien het feit dat je mijn blog leest, heb je dit bereikt zonder te investeren in een relatiebeheer systeem ook wel CRM genoemd.

Op dit moment manage je jullie contacten met klanten, leveranciers en zakelijke relaties op de ‘ouderweste’ manier. Je gebruikt je telefoon en e-mail om te communiceren en maakt aantekeningen over wie je terug moet bellen. Soms zijn post-its jouw levenslijn. Dit geldt niet alleen voor jou, maar ook voor de rest van je organisatie. Iedereen heeft zo z’n eigen ‘best practises’ en dat werkt. En toch vallen er soms zaken tussen wal en schip omdat die excelsheet, die als centrale waarheid ooit is neergezet, dus niet door iedereen gebruikt wordt en actuele informatie dus niet centraal beschikbaar is.

De zoektocht naar een passend CRM

Omdat het najagen van alle taken rond-om je groeiende klantenkring, leveranciers en andere relaties een steeds lastigere taak wordt, ben je opzoek naar een oplossing. Zo begint de jacht naar een CRM want dat is immers het magische woord, dé oplossing voor jouw uitdaging. Aldus iedereen die claimt er verstand van te hebben.

Belangrijk is dat je weet wat je nodig hebt. Het aller belangrijkste is dat je weet wat je NIET nodig hebt. Je hebt heel veel aanbieders van CRM systemen, die het complete marketing en sales arsenaal in zich hebben. Van funnels, tot opt-ins op je website, van analyses en leden administratie tot geautomatiseerde e-mail trajecten.

Denk je dit allemaal nodig te hebben? Hieronder vind je een overzicht van een aantal van deze CRM systemen voor middelgrote en kleinere organisaties.

Wij vinden Teamleader een zeer mooie en betaalbare tool. Het nadeel van een aantal van deze tools is dat het Cloud-gebaseerde Amerikaanse oplossingen zijn. In het kader van de AVG heb je dan wel wat uitdagingen. Wees hier dus scherp op. Zorg dat je data wordt opgelagen op europese servers!

Andere behoeften en alternatieven

Zit je wat minder te wachten op al dat sales geweld en liggen jouw behoeften ergens anders zoals bij bijvoorbeeld:

  • Eenvoudig aantekeningen centraal vastleggen
  • Documenten en bestanden koppelen aan een relatie
  • Opvolging van acties via e-mail notificatie
  • Dossierbeheer bij een relatie
  • Contractbeheer bij een relatie

Dan is jouw behoefte meer een documentmanagement behoefte dan een CRM behoefte. De meeste documentmanagement systemen hebben ook een relatiebeheermodule, waarbij de basis functies van relatiebeheer, zoals aantekeningen vastleggen, opvolging via e-mail notificatie en contractbeheer is geregeld. Het voordeel van documentmanagement systeem zoals CloudCompagnon is dat het een stuk vriendelijker en eenvoudiger zijn in het gebruik. CloudCompagnon is een prima Nederlands alternatief voor uitgebreide CRM systemen, wanneer je alleen op zoek bent naar de basis functionaliteiten. En je data staat ook nog eens in Nederland.

Meer weten over onze oplossing? klik hier en vraag een demo aan.

 

Geïnteresseerd in CloudCompagnon?

Meer weten over het documentbeheer dat voor jou werkt? Wij geven je graag persoonlijk advies.

 

DOWNLOAD BROCHURE