Digitaal documentmanagement voor zorgaanbieders
Met digitaal documentmanagement voor zorgaanbieders kunnen zorgboerderijen en dagbestedingen beter cliëntgerichte zorg bieden. Juist doordat je alle informatie op een centrale plek hebt en iedereen toegang heeft tot digitale dossiers, voorkom je fouten en is er één lijn in de zorg. Bovendien kun je familie, mantelzorgers en andere zorgverleners toegang geven tot verslaglegging en andere informatie. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe fijn het is dat je, wanneer verzekeraars of andere organisaties controles willen doen, alles op orde hebt! Een must dus: goed digitaal documentmanagement voor zorgboerderijen en dagbestedingen.
Digitaal documentmanagement in de zorg: alles op één plek
Met digitaal documentmanagement centraliseer je alle informatie over cliënten op één plek. Zo kun je ook heel eenvoudig collega’s toegang geven tot informatie, ongeacht op welke locatie ze zich bevinden. Dit is ook heel fijn wanneer cliënten verspreid zijn over meerdere locaties. De informatie is altijd gecentraliseerd opgeslagen en dus terug te vinden. Dat betekent dat persoonlijke ontwikkeldoelen, informatie over medicatie en andere belangrijke gegevens altijd toegankelijk zijn en vooral niet meer zomaar kwijt kunnen raken. Zo draagt digitaal documentmanagement voor zorgboerderijen en dagbestedingen bij aan een hoge kwaliteit zorg.
Altijd actuele cliëntinformatie met versiebeheer
Nieuwe medicatie, een gezondheidsupdate, nieuwe ontwikkelingsdoelen of andere informatie is altijd up to date dankzij versiebeheer. Eén van de voordelen van digitaal documentmanagement voor zorgboerderijen en dagbestedingen is dat informatie altijd actueel is. Wanneer iemand wijzigingen heeft aangebracht wordt het document gewoon weer centraal opgeslagen. Zo heb je niet dat iedereen een andere versie van het document voor zijn neus heeft met andere informatie. Zo voorkom je fouten en dat is in de zorg van levensbelang.
Toegang voor buitenaf met digitaal documentmanagement in de zorg
Mantelzorgers, familie, maar ook andere zorgverleners blijven eenvoudig op de hoogte door hen toegang te geven tot cliëntspecifieke informatie. Dagverslagen, rapportages en andere berichten zijn zo ook voor hen altijd toegankelijk. Het hele netwerk rondom de cliënt heeft zo toegang tot dezelfde informatie, wat de kwaliteit van zorg alleen maar ten goede komt.
Interne en externe audits zonder stress
Met digitaal documentmanagement zijn cliëntdossiers altijd op orde. Verslagen, rapportages, kwaliteitsdocumenten én cliëntgegevens zijn up to date en goed terug te vinden. Door binnen de organisatie dezelfde etiquette te hanteren waar het gaat om het gebruik van namen voor documenten en mapjes, weet iedereen alles te vinden. En zelfs wanneer dit niet goed gaat, kun je met de zoekfunctie, bijvoorbeeld die van Cloud Compagnon, op woorden in het document zoeken. Wanneer intern of extern audits worden gedaan, is er geen stress dat documenten verdwenen zijn. Je bent nooit meer iets kwijt.
Cloud Compagnon voor digitaal documentmanagement
Digitaal documentmanagement legt de basis voor goede zorg door zorgboerderijen en dagbestedingen. Zorgmedewerkers hoeven geen tijd te besteden aan lang zoeken naar documenten, alle informatie over de cliënt is up to date en belanghebbenden hebben toegang tot belangrijke gegevens van de cliënt. Zo blijft de focus liggen op de zorg voor de cliënt zelf en niet op het papierwerk daaromheen.